veelgestelde vragen

alle vragen over het verzekeren van uw feest

trouwzeker - Verzekerd van uw mooiste dag!
Er zijn veel verschillende soorten bruiloftverzekeringen. Er is echter geen betere bruiloftverzekering dan die van TrouwZeker. We bieden de beste dekking tegen de laagste premie. Hieronder staan de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan neem dan contact met ons op en dan beantwoorden wij uw vraag z.s.m.

Top 5 meest gestelde vragen

Faillissement is geen geldige reden om de bruiloft te annuleren. Maar TrouwZeker dekt wel de aanbetalingen tot €1.500,-.

U sluit de bruiloftverzekering van TrouwZeker af  tot 60 dagen voor uw bruiloft.

Wij raden u echter aan om de verzekering zo vroeg mogelijk af te sluiten, zodat u direct verzekerd bent van de kosten verbonden aan uitstel, afstel of annulering. De aanbetalingen die u voorafgaand aan het afsluiten van de verzekering als hebt gedaan zijn namelijk ook gedekt.

Alle gevolgen van een pandemie, epidemie en dus ook corona, zijn uitgesloten van dekking.

Ja, aanbetalingen worden door de bruiloftverzekering van TrouwZeker vergoed in geval dat de bruiloft niet doorgaat.

De aanbetalingen die eerder zijn gedaan, dan het afsluiten van de bruiloftverzekering, zijn dus ook verzekerd.

In geval van schade is het zo dat de bruiloftverzekering van TrouwZeker de kosten vergoedt, die u aantoonbaar maakt met de rekeningen die u van uw leveranciers ontvangt.

Dat kan een percentage zijn of het volledige bedrag en altijd tot maximaal de verzekerde som (afhankelijk van of u lang van te voren of kort van te voren annuleert en gebaseerd op de leveringsvoorwaarden van de betreffende leverancier).

Hierin zit dan ook een eventuele aanbetaling opgenomen die u aantoonbaar maakt met behulp van de kwitantie die u hiervoor heeft ontvangen.

Een eigen risico komt in geen van de twee dekkingsvarianten voor. U hoeft zich dus geen zorgen te maken op extra kosten achteraf.

Overige vragen

Voor een normaal huwelijk op een doordeweekse dag kunt u denken aan gemiddeld;

€3.500,- Trouwlocatie (gemiddelde receptie, diner en feest)
€2.500,- Bruidskleding (bruid & bruidegom)
€1.000,- Fotograaf
€900,- Muziek
€800,- Ringen
€500,- Vervoer
€400,- Trouw-dvd
€350,- Gemeentehuis / Kerk
€325,- Bruidsaccessoires
€250,- Notaris
€250,- Bedankjes
€225,- Bloemen & corsages
€225,- Drukwerk
€200,- Bruidssuite
€200,- Kapper en cosmetica
€175,- Trouwtaart
€135,- Bruiloftverzekering van TrouwZeker

Totaal: €11.935,-

De verzekering kost dus gemiddeld €150,-.
Relatief een klein bedrag, in vergelijking tot de andere uitgaven, vindt u ook niet?

Nee. De bruiloftverzekering van TrouwZeker is geschikt voor;

  • de bruiloft (ook meerdaagse bruiloften)
  • voor het geregistreerde partnerschap
  • vieren van een huwelijksjubileum

 

Kortom, alle festiviteiten die te maken hebben met een bruiloft of huwelijksjubileum.

Indien u de bruiloftverzekering van TrouwZeker wenst af te sluiten dan kunt u dit doen via onze website. De bruiloftverzekering van TrouwZeker kan op verschillende manieren worden betaald;
– Via iDEAL
– Via bankoverschrijving
– Via Belfius Direct Net
– Via Sofort Banking – Via Bankcontact – Via KBC/CBC

De verzekering gaat in op het moment dat de aanvraag door de verzekeraar is geaccepteerd. U krijgt vervolgens uw polis, op werkdagen, binnen 24 uur per e-mail toegezonden.

Als de verzekering niet wordt geaccepteerd zal de betaalde premie per ommegaande wordt teruggestort.

Bent u niet tevreden over uw verzekering, uw verzekeringsadviseur of over ons? Wij komen graag met u in contact en proberen samen met u een oplossing te vinden. U kunt daarvoor contact opnemen met ons, u krijgt dan binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie, mocht u niet tevreden zijn kunt u contact opnemen met de medewerker die uw aanvraag, melding, of schade heeft behandeld.

Neem contact op met
Biesbosch assuradeuren
Postbus 29,
4250 DA Werkendam
0183-507180

Komen u en de behandelaar er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtenafdeling van Anker Insurance. Wij volgen voor de behandeling van uw klacht onze klachtenprocedure. Deze vindt u op onze website www.ankerinsurance.eu.

U kunt uw klacht sturen naar:
Anker Insurance Company n.v.
Afdeling Klachtencoördinator
Postbus 8002
9702 KA Groningen
E-mail: klacht@anker.nl

ODR-Platform
Als u als consument uw verzekering online heeft afgesloten, dan kunt u uw klacht ook aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) De Europese Unie (EU) heeft dit platform opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.

Kifid voor particuliere verzekerden
Is uw klacht niet naar uw tevredenheid opgelost door ons? Dan kunt u uw klacht binnen drie maanden na onze definitieve reactie op uw klacht sturen naar het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 070 333 8 999
www.kifid.nl

U kunt het verschil van mening ook voorleggen aan een rechter.

Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.

Staat jullie vraag er niet bij?

Stel ze gerust! We beantwoorden we zo snel mogelijk!